segunda-feira, 29 de junho de 2020


ATIVIDADES DE INGLÊS DO SEGUNDO BIMESTRE
PROFESSORA JULIANA VIEIRA
Ano/Série 6ºA e 6ºB
DATA: 29/06/2020

Nome do aluno completo:
Série:

ORIENTAÇÕES:
NÃO PRECISA COPIAR OS TEXTOS!! RESPONDA NO CADERNO E ENVIAR AS RESPOSTA PARA O E-MAIL ( julianafvieira@professor.educacao.sp.gov.br)  OU PELO NUMERO DE WATSAPP DO GRUPO.


Activity 1
Observe as imagens, leia e responda na sequência;














































































































































































Activity 2

MY FAMILY TREE
















Homer and Marge are married. Homer and Marge are husband and wife. Homer and Marge have 3 children. Homer and Marge are Bart, Lisa and Maggie’s parents. Homer is Bart, Lisa and Maggie’s father and Marge is Bart, Lisa and Maggie’s mother.Bart is Homer and Marge’s son. Lisa is Homer and Marge’s daughter.Maggie is Homer and Marge’s daughter too. Bart, Lisa and Maggie are brother and sisters or siblings. Mona and Abraham are grandparents. They are Bart, Lisa and Maggie’s grandmother and grandfather. Bart, Lisa and Maggie are grandchildren. They are Mona and Abraham’s grandson and granddaughters. Patty and Selma are Bart, Lisa and Maggie’s aunts. Herb is Bart, Lisa and Maggie’s auncle. Bart is Patty’s and Selma’s nephew and he is Herb’s nephew too. Lisa and Maggie are Patty’s and Selma’s nieces and they are Herb’s nieces too. Ling, Bart, Lisa and Maggie are cousins.

Vocabulary
Married – casados                                Sibling- filhos                       nephew - sobrinho
Grandparents – avós                            Grandmother- avó                 nieces - sobrinha
 Grandfather- avô                                 Grandchildren – netos           cousins – primos(as)
Grandson – neto                                   Granddaughters – netas           and - e
Aunts – tias                                           Auncle – tio                             is – é
Wife –esposa                                         Husband – marido                   too – também
Children – crianças                               Parentes – pais                         they – eles
Father – pai                                           Mother – mãe                           are – são/ estão
Son – filho                                             Sister – irmã
Daughter – filha                                     Brother – irmão

 Agora de acordo com o texto e as imagens da família Simpsons, respondam:

1            1.    Homer is Marge’s  (Homer é de Marge?)
           a. son (  )           b. (  ) husband                   c.  father (   )

    2. Mona is Abrahan’s
     a.   wife (   )        b. daughter  (    )       c. mother (  )

    3. Mona is Homer’s
     a. mother (   )        b. grandmother (   )    c. aunt (   )

     4. Mona is Bart’s
     a. mother (   )         b. daughter (  )          c. grandmother (   )

     5.  Patty is Jackie’s
     a. aunt (  )              b.  mother (   )           c. daughter  (   )

     6.  Patty is Bart’s
      a.  aunt (   )             b mother (   )            c. sister (   )

     7.  Bart is Lisa’s
     a. sister (   )              b. mother  (  )           c. daughter  (   )

     8.  Maggie is Ling’s
      a.  sister (  )             b. daughter  (  )         c. aunt (   )


Activity 3  

(caderno do aluno páginas 174, 175) 

Complete o dialogo entre Jack e Beth utilizando as palavras abaixo;















Activity 4

Observe o diálogo entre os estudantes A e B;










Vamos ver o quadro que Cecilia fez da família dela;












AGORA, RESPONDA DE ACORDO COM AS IMAGENS

1)        How many brothers and sisters does she have? (Quantos irmãos e irmãs ela tem?)


 2)    In this picture, you can see she chose pictures of people and animals. Which animals does she have? (Nesta foto, você pode ver que ela escolheu fotos de pessoas e animais. Que animais ela tem?)


 3)     How many animals does she have on her board? (Quantos animais ela tem no quadro?)


 4)    Why did she put her animal pictures on the board?  (Por que ela colocou suas fotos de animais no quadro?)


Fontes: Caderno do Aluno, Apostila do Curso Inglês Básico; Júlio César Ferreira Lima, Ludovica Olímpio Magalhães, Maria Helena Clarindo Gabriel. Atividades Coronavírus/ Prof. Adiliane Azevedo.

Nenhum comentário:

Postar um comentário